| Indeks SI | Maksymalna prędkość w km/h |
|---|---|
| B | 50 |
| C | 60 |
| D | 65 |
| E | 70 |
| F | 80 |
| G | 90 |
| J | 100 |
| K | 110 |
| L | 120 |
| M | 130 |
| N | 140 |
| P | 150 |
| Q | 160 |
| R | 170 |
| S | 180 |
| T | 190 |
| H | 210 |
| V | 240 |
| W | 270 |
| Y | 300 |
| VR | powyżej 210 |
| ZR | powyżej 240 |
Indeks SI określa maksymalną prędkość dla opony przy pełnym obciążeniu jeśli indeks nie jest wyższy niż H (210 km/h).
Dla opon z indeksem V obciążenie należy zmniejszyć o 3% co 10 km/h w zakresie od 210 do 240 km/h.
Dla opon z indeksem W obciążenie należy zmniejszyć o 5% co 10 km/h w zakresie od 240 do 270 km/h.
Dla opon z indeksem Y obciążenie należy zmniejszyć o 5% co 10 km/h w zakresie od 270 do 300 km/h.
Dla opon z indeksem VR maksymalne obciążenie jest podawane dla prędkości 210 km/h.
Dla opon z indeksem ZR maksymalne obciążenie jest podawane dla prędkości 240 km/h.
Wartość ta powinna być wyższa niż maksymalna prędkość samochodu. Istnieją wyjątki dla opon zimowych i zmian norm w niektórych krajach.
Indeks LI, czyli indeks nośności określa maksymalne obciążenie na jedną oponę przy prędkości oznaczonej przez indkes prędkości.
| Indeks nośności LI | Obciążenie na oponę w kg |
|---|---|
| 45 | 165 |
| 46 | 170 |
| 47 | 175 |
| 48 | 180 |
| 49 | 185 |
| 50 | 190 |
| 51 | 195 |
| 52 | 200 |
| 53 | 206 |
| 54 | 212 |
| 55 | 218 |
| 56 | 224 |
| 57 | 230 |
| 58 | 236 |
| 59 | 243 |
| 60 | 250 |
| 61 | 257 |
| 62 | 265 |
| 63 | 272 |
| 64 | 280 |
| 65 | 290 |
| 66 | 300 |
| 67 | 307 |
| 68 | 315 |
| 69 | 325 |
| 70 | 335 |
| 71 | 345 |
| 72 | 355 |
| 73 | 365 |
| 74 | 375 |
| 75 | 387 |
| 76 | 400 |
| 77 | 412 |
| Indeks nośności LI | Obciążenie na oponę w kg |
|---|---|
| 78 | 425 |
| 79 | 437 |
| 80 | 450 |
| 81 | 462 |
| 82 | 475 |
| 83 | 487 |
| 84 | 500 |
| 85 | 515 |
| 86 | 530 |
| 87 | 545 |
| 88 | 560 |
| 89 | 580 |
| 90 | 600 |
| 91 | 615 |
| 92 | 630 |
| 93 | 650 |
| 94 | 670 |
| 95 | 690 |
| 96 | 710 |
| 97 | 730 |
| 98 | 750 |
| 99 | 775 |
| 100 | 800 |
| 101 | 825 |
| 102 | 850 |
| 103 | 875 |
| 104 | 900 |
| 105 | 925 |
| 106 | 950 |
| 107 | 975 |
| 108 | 1000 |
| 109 | 1030 |
| 110 | 1060 |
| Indeks nośności LI | Obciążenie na oponę w kg |
|---|---|
| 111 | 1090 |
| 112 | 1120 |
| 113 | 1150 |
| 114 | 1180 |
| 115 | 1215 |
| 116 | 1250 |
| 117 | 1285 |
| 118 | 1320 |
| 119 | 1360 |
| 120 | 1400 |
| 121 | 1450 |
| 122 | 1500 |
| 123 | 1550 |
| 124 | 1600 |
| 125 | 1650 |
| 126 | 1700 |
| 127 | 1750 |
| 128 | 1800 |
| 129 | 1850 |
| 130 | 1900 |
| 131 | 1950 |
| 132 | 2000 |
| 133 | 2060 |
| 134 | 2120 |
| 135 | 2180 |
| 136 | 2240 |
| 137 | 2300 |
| 138 | 2360 |
| 139 | 2430 |
| 140 | 2500 |
| 141 | 2575 |
| 142 | 2650 |
| 143 | 2725 |